The K-Food+ Export Expansion Promotion Headquarters” where the Public and Private Work Together Launched!
Public Relations Division
2023.01.26
252

The Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs (Minister Chung Hwang-keun, MAFRA) holds a launch ceremony of “The K-Food+ Export Expansion Promotion Headquarters (the Headquarters)” in the afternoon of January 26 (Thur.) at the aT Center located in Yangjae-dong, Seoul.  
* K-Food+ is to add agri-food-related industries, such as smart farms and agricultural equipment, to Korean agri-food (K-Food) and expand their export and nurture them into strategic industries for export. 

The Headquarters, led by Minister of Agriculture, Food and Rural Affairs Chung Hwang-keun, is a public-private consultative body to promote not only Korean agri-food well known as “K-Food,” but also its related industries, such as smart farms, agricultural equipment, veterinary medicines, and pet food, as export-oriented industries.  

The export value of agri-food and its related industries last year reached the record high 11.6 billion dollars (agri-food: 8.8 billion dollars, related industries: 2.8 billion dollars), up by approximately 4% year-on-year, despite fallout from global inflation and logistics disruptions. Although the external and internal conditions are not favorable this year due to a global recession forecast, the government plans to foster export as a key growth engine of the agri-food industry. Against this backdrop, the Headquarters is launched with a goal to record the export value of 13 billion dollars (10 billion dollars in agri-food, 3 billion dollars in related industries) or more, up by 12% from that of the previous year, through support for and close cooperation with exporters.  

Prior to the launch ceremony, a meeting is going to be held attended by a total of 25 people including representatives from major food companies, integrated export organizations for strawberries and bell peppers, smart farms, agricultural equipment companies and heads of related organizations. MAFRA will share “the government support schemes to achieve the export target of 13 billion dollars” with the attendees at the meeting, while the leaders of the attending companies and related organizations will exchange various ideas to expand export and discuss plans for policy support.  

The government will focus on implementing key export support policies to achieve the 2023 export target. 

In the agri-food sector, the policy directions include: ▲30 billion won support for export logistics costs and 460 billion won support for export funds (loans), ▲strengthening support for overseas marketing of new growth engines and promising items, such as 10 key export items including strawberries and grapes, and cutting-edge food technology, ▲designating 20 leading Korean restaurants in overseas countries incorporating Korean Wave and Korean food, ▲expanding cold chain systems from the arrival at export destinations to final consumption points, ▲identifying and nurturing promising items, such as rice flour and pet food.       

As for smart farms, ▲“Korean-style greenhouses” will be established in emerging markets such as the Middle East and Southeast Asia as a pilot project incorporating differentiated varieties such as strawberries in order to expand export. In the agricultural equipment sector, ▲the export market will be diversified into Latin America and Southeast Asia, building upon raised awareness in North America. For veterinary medicines, ▲an efficacy and safety evaluation center and prototype production facilities will be built. As for fertilizer, ▲the number of raw materials eligible for the funds (loans) to support raw material purchase worth 600 billion won will be extended to 12. Finally, for the seeds industry, ▲international seed exhibitions and demonstration plots showcasing overseas varieties are planned.  
  
Throughout all sectors, ▲40 billion won worth of funds will be additionally raised to expand export and investment items will be extended into smart farms and agricultural equipment as well as agri-food. In addition, ▲MAFRA will solidify a foundation to promote exporters’ entry into new markets by offering customized information on export and support for attendance at overseas exhibitions.  

At the Headquarters launch ceremony, which will be joined by 25 leads of exporting companies and heads of related organizations, and 200 people from exporting businesses, a commemorative event will be held, and the attendees will rally around their dedication to innovative growth in agriculture and expansion of export. 

In his welcoming speech, Minister Chung Hwang-keun will reaffirm his commitment by saying “agriculture can also be an export strategic industry. A crisis is an opportunity – although external and internal conditions for export are not favorable this year, we will make devoted efforts with confidence and determination to overcome the crisis through export.”    

Following the launch ceremony, MAFRA and Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation will hold an information seminar on the projects to support agri-food export in 2023 and run consultation booths for exporters. 

As the Headquarters lead, the Minister of Agriculture, Food and Rural Affairs aims to closely communicate with field at least once a quarter going forward, while working level-staff members will do so more frequently. An advisory group of experts in the private sector will also be formed to preemptively identify and resolve difficulties in field and discover collaborative project opportunities with exporters. In addition, the Ministry will strive to achieve its export target of 13 billion dollars this year, by providing policy support through related organizations to expand agri-food export, such as quarantine, R&D, and policy research.