MAFRA takes first step toward export of Hanwoo, or Korean premium beef, to Malaysia
Public Relations Division
2023.05.15
356

The Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs (Minister Chung Hwang-keun, MAFRA) announced that 2023 K-Beef Launching Event was held to commemorate the first-ever export of “Hanwoo,” or Korean beef, to Malaysia, in Kuala Lumpur on May 12, Friday. 
* 2023 K-Beef Launching Event (18:00 - 21:00, Mandarin Oriental Kuala Lumpur)

The event was organized to mark the signing of the first contract for the official export of Korean beef to Malaysia, and to promote the excellence and taste of Hanwoo to the Malaysian government, local distributors and restaurants.

The K-Beef Launching Event was attended by more than 100 people, including government officials from the Malaysian Ministry of Agriculture and Food Security, Federal Agricultural Marketing Authority, Quarantine & Inspection Services, Department of Islamic Development Malaysia, Ministry of Investment, Trade and Industry, and Korean Ambassador to Malaysia, representatives of retail businesses and restaurants, and local media outlets*, demonstrating high interest in Korean beef along with the popularity of Hallyu, or the Korean Wave.
* 9 media outlets including Malaysiakini (No.1 online news portal) and BERNAMA (state-run news agency)

MAFRA has been making continuous efforts to export Hanwoo starting with quarantine negotiations with Malaysia in October 2016, and in March, JAKIM (Department of Islamic Development Malaysia), the Malaysian halal certification body, gave a final approval to a slaughterhouse dedicated to halal food in Korea, opening up a new path toward Korean beef exports.

With the first Hanwoo export contract, a total of 1,875 tons of Korean beef are expected to be exported over the next three years (approximately 600 tons, or 2,500 cows, per year). This is more than 13 times larger than last year’s total exports of 44 tons of Hanwoo and is likely to serve as a bridgehead for the full-fledged globalization of the Korean beef industry. Importantly, this marks the first export of halal-certified Korean beef, raising expectations of Hanwoo exports to other countries that require halal certification, starting with exports to Malaysia, which leads the global halal industry with a population of 1.9 billion. 

With this export to Malaysia as an opportunity, MAFRA plans to thoroughly manage the traceable records of Hanwoo meat in all stages of transportation, storage, distribution, and sales to consumers. Guidelines will be provided from the export contract stage so that the items displayed on Hanwoo meat sold all over the world can be unified for the first time. QR codes showing joint brand mark of Hanwoo export and traceability information will also be attached to products at local retailers so that consumers in importing countries can be reassured to purchase Korean beef.   

Minister Chung Hwang-keun of Agriculture, Food and Rural Affairs said, “It is very meaningful to be with local government officials at the very place where the first export of Korean beef to Malaysia, a country that has been vibrantly interacting with Korea for more than six decades, is becoming visible. There is strong interest in Korean food driven by the influence of the Korean Wave, such as K-Pop. On top of that, if exports of Korean beef are expanded, it is expected to contribute to stabilizing Hanwoo supply and demand and generating profits for farmers as well.”